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    • Ffrench-Davis Muñoz, Ricardo; Agosín Trumper, Manuel (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 1997-12)
      This paper characterizes the surge of foreign capital inflows into Chile in the 1990s, it describes the policies to deal with these inflows, and analyzes the results of the policy mix used in terms of effectiveness with ...
    • Yu, Dejian; Li, Deng-Feng; Merigó Lindahl, José; Fang, Lincong (IOS Press, 2016)
      The purpose of this study is to identify the current research status on linguistic decision making through visualization method. The effective information visualization tool called CiteSpace was used to dig out how the ...
    • Shashi; Centobelli, Piera; Cerchione, Roberto; Merigó Lindahl, José María (Vilnius Gediminas Technical University, Lituania, 2022)
      In recent years, knowledge management (KM) has consistently attained considerably growing research attention. Consequently, several literature reviews have been performed addressing different topic areas of KM. This paper ...
    • Figueroa Benavides, Eugenio (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 1990)
      Este trabajo presente la estimación empírica de un modelo dinámico de inversión, que permite determinar endógenamente la senda óptima de expansión de un activo productivo cuasifijo, así como su precio. Una ventaja es que ...
    • Hidalgo Campos, Pedro; Manzur Mobarec, Enrique (2005-05-06)
    • Acuña Aguirre, Eduardo (2004-12-28)
      En este trabajo se propone un marco conceptual para el estudio de la participación en organizaciones. Es el resultado de una investigación bibliográfica sobre el tema. Se abordan tres aspectos, el primero identifica tipos ...
    • Parada, Rigoberto (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 1991-06)
      En este artículo se analizan los objetivos que tradicionalmente se les han asignado a los directores financieros de la empresa. Se desarrollan los objetivos de maximización de la utilidad, de los ingresos por ventas y del ...
    • Klein, Emilio; Uthoff, Andras (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 1988-04)
      En el presente artículo se hace una revisión de los distintos marcos conceptuales para analizar el mercado del trabajo, sugiriéndose que un enfoque ecléctico de segmentación resulta el más relevante para explicar el ...
    • Musalem, Andrés; Aburto, Luis; Bosch, Máximo (Emerald, 2018)
      Purpose This paper aims to present an approach to detect interrelations among product categories, which are then used to produce a partition of a retailer's business into subsets of categories. The methodology also yields ...
    • Olavarrieta Soto, Sergio; Friedmann, Roberto (Elsevier Science, 2008-06)
      Based upon new perspectives to explain superior business performance, an integrative conceptual model that links these different explanations of superior performance is presented, highlighting the role of knowledge-related ...
    • Bergoeing Vela, Raphael; Repetto Lisboa, Andrea; Hernando, Andrés (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 2010-12)
      Starting in the mid 1970s, Chile implemented comprehensive structural market reforms. Using manufacturing plant-level data on Chilean firms for years 1980 to 2001, we estimate the role of reforms on efficiency. We analyze ...
    • Olavarrieta Soto, Sergio; Friedmann, Roberto (2004-12-23)
      In the last 10 years new theories of superior business performance have emerged from the work of marketing, strategy, organizational theory and economics scholars. These new perspectives, known under the labels of ...
    • Griffin, Tom; Mc Arthur, David; Yamaki, Toshio; Hidalgo Campos, Pedro (2004-12-20)
      This comparative paper supplements two previous ones, all focusing on comparisons of the manner in which corporate practitioners in the US, Japan and Chile manage marketing communications. In this study, respondents share ...
    • Spencer Ruff, Erich (2004-11-10)
      El artículo expone los principales resultados obtenidos en una investigación exploratoria sobre la conducta exportadora de la empresa manufacturera chilena, en lo relativo a su función comercial.
    • Mendoza Henríquez, Miguel (2004-12-23)
      Este libro intenta entregar una visión global del Marketing Directo que ayude a comprender el gran potencial de esta disciplina.
    • Valenzuela Fernández, Leslier (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios., 2010)
      La orientación al cliente y establecer relaciones a largo plazo con ellos anteceden al crecimiento y rentabilidad sustentable de los negocios. Para ello, las empresas implementan estrategias de marketing y ventas que ...
    • Montero, Juan Pablo (Universidad de Chile. Facultad de Economía y Negocios, 2004-06)
      Policy makers in different parts of the world are paying more attention to environmental markets (i.e., tradeable permits markets) as an alternative to the traditional command-and-command control approach of setting ...
    • Kausel Elicagaray, Edgar (Wiley & Sons, 2015)
    • Díaz Maureira, Juan; Rau, Tomás; Rivera Cayupi, Jorge (Mit Press, 2015)
      This paper proposes a novel matching estimator where neighbors used and weights are endogenously determined by optimizing a covariate balancing criterion. The estimator is based on finding, for each unit that needs to ...
    • La Paz Lillo, Ariel; Gracia Rubiano, Daniela; Vásquez, Jonathan (Vilnius Gediminas Technical University, Lithuania, 2020)
      Finding a good match in the C-Suite is critical for maximizing business value and capitalizing on competitive advantages. This study analyzes the roles of controllers in organizational descriptions and executives' profiles, ...